28 de nov. 2010

L'arbre dels problemes


Havia contractat un fuster per ajudar-me a reparar la meva vella granja. Ell acabava de finalitzar el seu primer dia de treball que havia estat molt dur. La seva serra elèctrica s'havia espatllat el que li havia fet perdre molt temps i ara el seu antic camió es negava a arrencar.
Mentre el portava a la seva casa, va romandre en silenci. Una vegada que arribem, em va convidar a conèixer a la seva família. Ens dirigíem a la porta de la seva casa i es va detenir breument enfront d'una preciosa olivera centenària. Va tocar el tronc amb les dues mans.
En entrar a la seva casa, va ocórrer una sorprenent transformació. La seva bronzejada cara somreia plenament. Va abraçar als seus dos petits fills i li va fer un petó a la seva esposa. L'energia havia canviat completament.
Posteriorment em va acompanyar fins al cotxe.
Quan passem prop de l'olivera, vaig sentir curiositat i li vaig preguntar sobre el que havia vist quan varen arribar.
- Aquest és el meu arbre dels problemes, – va contestar.
- Se que no puc evitar tenir problemes durant el dia com avui en el treball per exemple, però no vull portar aquests problemes a la meva casa. Així que quan arribo aquí a la nit penjo els meus problemes a l'arbre. Després al matí quan surto de la meva casa els recullo una altra vegada.
- El curiós és, – va dir somrient – que quan surto al matí a recollir els problemes de l'arbre, ni remotament en trobo tants com els que recordo haver deixat la nit anterior.


2 comentaris:

  1. M'ha agradat molt! jo no tinc un arbre dels problemes, crec que directament els deixo a l'oficina, tot i que hi ha dies que és dificil i m'hauria de buscar una bona alzina!
    Merci pel conte!

    Núria.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...