11 de gen. 2013

El servent i la Mort


Vivia a Bagdad un comerciant anomenat Zaguir. Home culte i judiciós, tenia un jove servent, Ahmed, a qui apreciava molt.
Un dia, mentre Ahmed passejava pel mercat de parada en parada, es va trobar amb la Mort que el mirava amb una ganyota estranya. Espantat, va arrencar a córrer i no va parar fins a arribar a casa. Una vegada allí li va explicar al seu senyor el que li havia passat i li va demanar un cavall dient que s'aniria a Samarra, on tènia uns parents, para d'aquesta manera escapar de la Mort.
Zaguir no va tenir inconvenient a prestar-li el cavall més veloç de la seva quadra i es va acomiadar dient-li que si forçava una mica la muntura podria arribar a Samarra aquesta mateixa nit.
Quan Ahmed es va haver marxat, Zaguir va anar al mercat i a la poca estona va trobar a la mort passejant pels basars.
- Per què has espantat al meu servent? - va preguntar a la Mort-. Tard o d'hora te l'emportaràs deixa'l tranquil mentrestant.
- No era la meva intenció espantar-lo - es va excusar la Mort - però no vaig poder ocultar la sorpresa que em va causar veure'l aquí, doncs aquesta nit tinc una cita amb ell a Samarra...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...