21 de set. 2008

Una faula per pensar

Juego de lágrimas, es una pel·lícula del any 1992 dirigida per Neil Jordan. Va tenir 6 nominacions als Oscars i va guanyar el de millor guió original. En aquesta pel·lícula, un militant del IRA i un soldat anglès al que segresten, entaulen una amistat. En una seqüència de la pel·lícula, el soldat anglès explica una faula al seu segrestador....

“Un escorpí que desitjava travessar un riu, li va dir a una granota:
-Duu-me a la teva esquena.

-Que et dugui a la meva esquena?-va contestar la granota-Ni pensar-ho! Et conec i si et duc a l’esquena em picaràs i em mataràs!
-No siguis estúpida- va dir-li llavors l’escorpí-. No veus que si et pico t’enfonsaràs en l’aigua i que jo, que no sé nadar, també m’ofegaré?
Els dos animals van estar discutint durant una estona, i l’escorpí es va mostrar tan persuasiu que la granota, finalment, va acceptar passar el riu amb ell. El va carregar sobre la seva lliscosa esquena, ell s’hi va agafar, i van començar la travessia. Arribats enmig del gran riu, de sobte, l’escorpí va picar a la granota. Aquesta va sentir que el verí mortal s’escampava pel seu cos i, mentre ella i l’escorpí s'enfonsaven, li va cridar :
-Veus, ja t’ho havia dit! Per què ho has fet?

-No puc evitar-ho! -va contestar l’escorpí just abans de desaparèixer sota les aigües-. És la meva naturalesa…”


Tots sabem que tenim instints animals, però fins a quin punt els podem deixar de banda?
Som com l'escorpí ? estem més evolucionats, podem modificar la nostra manera de ser ?
De vegades, en determinades persones, sembla que estan més a prop de l'instint que del raonament.

1 comentari:

  1. El tema aquet de l'escorpit m'ha agradat molt, sembla ser que no podem vença a la nostra naturalesa ji ji ji ji ens ho hem proposat mai? el mes facil es dir allo de "JO SOC AIXI I NO PUC CAMBIAR" tothom pot cambiar:si vol: vagi be
    pd:ara no tinc gaire temps per escriure pero ja en trobare.fins ara

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...