14 de març 2009

L'imperi


L'Emperador li va dir a en Kyoyu:
-Ets un gran home, així que et vaig a llegar el meu imperi, suposo que ho acceptaràs ?-.
Però Kyoyu en comptes d'alegrar-se, es va empipar molt i va dir:
-Les teves paraules han embrutat les meves oïdes!- i s'en va anar a un riu proper i es va rentar les orelles a consciència. A tot això, va passar un camperol amic seu que portava una vaca, i al veure'l, li va preguntar:
- Què és el que estàs fent, Kyoyu? Per que et rentes les orelles amb tanta cura? -
- Calla, calla!, avui no és el meu dia. L'emperador volia fer-me el seu hereu. Em volia deixar l'Imperi! Les meves oïdes s'han embrutat amb tals proposicions, per això me les estic rentant.-
- Ves per on! - va dir el camperol. - I jo que havia portat la meva vaca al riu perquè begués, ara resulta que l'aigua està bruta! -

Conte Zen

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...