13 de des. 2008

Quin és el teu arbre ?


L'actriu anglesa Rachel Weisz, guanyadora d'un Oscar per la seva interpretació a "El jardinero fiel " serà la protagonista de la pel·licula "Luna", basada en el llibre autobiogràfic "El legado de Luna", de l'activista arbòria més famosa, Julia Butterfly Hill .
A l'edat de 22 anys, la Julia Butterfly va patir un greu accident de tràfic, part de la seva rehabilitació va passar per fer passejades pels boscos de sequoies de califòrnia i això li va canviar la forma d'entendre la vida.
Em vaig endinsar en el bosc i per primera vegada vaig experimentar el que significa de debò estar viu. Vaig entendre que jo formava part d'allò.
Poc després vaig saber que la Pacific Lumber Maxxam Corporation estava talant aquests boscos i la meva confusió va ser total.

Vaig contactar amb l'associació Earth First, que feia assegudes en els arbres per a impedir la seva tala. Així vaig conèixer a "Luna".

La Julia va decidir pujar a una sequoia de 60 metres d'altura i 600 de vida a la que va anomenar "Luna", per intentar evitar la tala d'aquell espai natural únic. El que no sabia es el temps que hi estaria.
Va baixar 738 dies després aconseguint que Pacific Lumber, l'empresa que talava els boscos de la zona, accedís a protegir tant a la Secuoya Luna com als arbres inclosos a 60 metres a la rodona d'aquesta. L'empresa inclou avui una política de Conservació Mediambiental en els seus treballs.
Durant la seva estada a l'arbre la Julia però no va estar completament sola, tot i que va arribar a estar en desacord amb els membres de l'organització ecologista amb la qual col·laborava, aquests es van encarregar de subministrar-li menjar i tot el necessari per a subsistir. A poc a poc Julia va ser guanyant-se la simpatia de moltes persones: des de famosos com Bonny Raitt, Joan Báez o Woody Harrelson, que van pujar a Luna a visitar-la, fins a alguns dels llenyataires que van acabar prenent consciència de la seva lluita.
Ningú té dret a robar al futur per a aconseguir beneficis ràpids en el present. Cal saber quan tenim suficient -Julia Butterfly Hill- en el seu llibre "El legado de Luna".
Actualment la Julia Butterfly Hill a creat la fundació Circle of Life on totes les seves activitats es poden resumir en la pregunta, per fer reflexionar a tot-hom.
Quin és el teu arbre?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...