11 de jul. 2012

L'ésser humà



Li van preguntar a Mahatma Gandhi, quins són els factors que destrueixen a l'ésser humà?
Ell va respondre així:

La Política sense principis,
el Plaer sense compromís,
la Riquesa sense treball,
la Saviesa sense caràcter,
els Negocis sense moral,
la Ciència sense humanitat
i l'Oració sense caritat.
La vida m'ha ensenyat que la gent és amable, si jo sóc amable;
que les persones estan tristes, si jo estic trist;
que tots em volen, si jo els vull;
que tots són dolents, si jo els odio;
que hi ha cares somrients, si jo els somric;
que hi ha cares amargues, si jo estic amargat;
que el món està feliç, si jo sóc feliç;
que la gent s'enutja, si jo estic enutjat;
que les persones són agraïdes, si jo sóc agraït.
La vida és com un mirall...
Si somric, el mirall em retorna el somriure.
O sigui, que l'actitud que prengui enfront de la vida,
és la mateixa que la vida, prendrà davant meu.
El que vulgui ser estimat que estimi!

Mahatma Gandhi


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...